dinsdag 30 januari 2007

Het Zonnelied, Cantico delle Creature.


Hoogste, almachtige, goede Heer
U zij lof en roem en eer en alle zegen.
Geen mens is waardig Uw naam te noemen.

Wees geloofd, mijn Heer, met al Uw schepselen,
En vooral met broeder zon, de heer
Die de dag brengt en ons door zichzelf verlicht.
En schoon is hij en stralend in alle schittering.

Wees geloofd, mijn Heer,
Om zuster maan en om de sterren,
Die Gij aan de hemel hebt geschaard,
Helder, kostelijk en schoon.

Wees geloofd mijn Heer, om broeder wind,
Om lucht en wolken en het mooie weer, om ieder weer
Waardoor Gij Uw schepselen onderhoudt.

Wees geloofd, mijn Heer, om zuster water,
Die zozeer nuttig is en nederig, kostelijk en kuis.

Wees geloofd, mijn Heer, om broeder vuur,
Door wie Gij de nacht verlicht;
Mooi is hij en vrolijk en machtig en sterk.

Wees geloofd, mijn Heer,
Om onze zuster, moeder aarde,
Die ons voedt en ons behoedt
En velerlei vruchten draagt,
Bonte bloemen ook en groen.

Loof en zegen mijn Heer
En dank en dien Hem in grote deemoed.

3 opmerkingen:

uli b zei

...schöne worte, mas

...es gibt ein update für comiclife :-)

Anoniem zei

Der Sonnengesang! Schön! Anna hat ihn neulich auch für sich entdeckt! Franziskus ist gut um Kindern die Liebe Gottes nahe zu bringen!


Bin etwas krank.(Hatschii) Aber wenn ich nicht zur Arbeit gehe kann ich auch nicht zum PS-Kurs. Also Zähne zusammen beißen ;)

LG
Sandra

K. van de Lockant zei

Groet van een pelgrim ;-)

Neanderthal • artifacts • fontmaure • paleolithic • mousterian • jasper

Mijn kleine verzameling jaspis werktuigen gemaakt door Neanderthalers.   Vindplaats: een heel klein gebied in Frankrijk.   De plek is moment...