donderdag 29 maart 2007

Kraanvogels.



Gisteren had ik het grote geluk een enorm aantal kraanvogels over te zien vliegen bij een strakblauwe lucht.

De formatie bestond uit verscheidene V-vormen.

Het waren er echt héél veel en ik stond zo perplex bij het zien van zoveel schoonheid, dat ik te laat was om mijn camera onder uit mijn tas te diepen.
De camera was bovendien bedekt door al mijn belastingspullen...

Misschien moet je zoveel moois ook wel niet extern vast willen leggen, maar verankeren in je geheugen en zo vaak als nodig het beeld weer oproepen, opdat het niet verloren gaat...

http://champagne-ardenne.lpo.fr/grus-grus/index.htm

Waarnemingen van kraanvogels op 28 maart 2007 in Nederland

http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_winter/Kraanvogel_Grus-grus.html

4 opmerkingen:

uli b zei

...manche bilder muss man im kopf speichern. Es hat alles sein gutes. Mit kamera hättest du nur fotografiert und es nicht so genau beobachtet

...gruß uli

PS. morgen nachmittag starte ich richtung süden

Anoniem zei

....wat prachtig!

Anoniem zei

He lieve Mas,

Heb deze dan ook gezien, meerdere V vormen ( 4 stk) en inderdaad heel veel.

uli b zei

...ich werde die grüße in freiburg ausrichten ...und dann gehts weiter in die toskana :-)

...gruß uli

Neanderthal • artifacts • fontmaure • paleolithic • mousterian • jasper

Mijn kleine verzameling jaspis werktuigen gemaakt door Neanderthalers.   Vindplaats: een heel klein gebied in Frankrijk.   De plek is moment...