zaterdag 12 mei 2007

Tijd genoeg (gedicht van Willem Wilmink gebaseerd op Hooglied 7:11, 12)

Mijn lief, als alles deze nacht
zich afspeelt volgens plan,
dan gaan we met elkaar naar bed,
dan komt het er dus van.

Nu kijk je in mijn woning rond,
waar je toch vaker bent,
alsof je kast en raam en stoel
voor het allereerst verkent.

Je vraagt je af hoe het zal zijn
als alles is gedaan:
zijn wij dan dichter bij elkaar
of ver uiteengegaan?

Met films en boeken over sex
worden we doodgegooid,
maar wat sex voor de liefde doet,
daarover hoor je nooit.

Soms is het grote avontuur
zo wonderbaarlijk goed
en andere keren maakt het weer
dat je iemand nooit meer groet.

Misschien is dit het juiste uur,
misschien is het te vroeg.
We zien het wel, mijn lieveling:
wij hebben tijd genoeg.

Mijn lief, als alles deze nacht
zich afspeelt volgens plan,
dan gaan we met elkaar naar bed,
dan komt het er dus van.

Willem Wilmink

1 opmerking:

K. van de Lockant zei

Hij heeft er een mooie draai aangegeven. ps. Gisteren heerlijk door het Eurosongfestival heen geslapen :-)

Neanderthal • artifacts • fontmaure • paleolithic • mousterian • jasper

Mijn kleine verzameling jaspis werktuigen gemaakt door Neanderthalers.   Vindplaats: een heel klein gebied in Frankrijk.   De plek is moment...